SÜPER MEYVE NORVEÇ BÖĞÜRTLENİ

Sonbahar aylarının grip ya da nezlenin en fazla yaygınlaştığı dönem olduğuna dikkat çeken uzmanlar, insanların, geçiş dönemi olan sonbaharda vücudunu soğuk kış aylarına hazırlaması gerektiğini ifade ediyorlar. İnsan vücudunun sebzeden meyveye, etten süte, kuru baklagillerden yağa ve ekmeğe kadar bütün besin gruplarına ihtiyacı bulunduğunu, ancak, içinde bulunduğumuz sonbahar aylarında bazı gıdalara daha fazla önem verilmesi gerektiğine işaret ediyorlar. Uzmanlar, soğuk havalarda tüketilmesi şart olan gıdaların başında antioksidan özelliği ile öne çıkan, vitamin ve mineral açısından zengin meyveleri öneriyorlar.

Süper Meyveler Soğuk Havalarda Sağlığımızı Koruyor. Bizi Güzelleştiriyor!

Devir, süper meyvelerin devri; besin değeri yüksek ve antioksidan açısından çok zengin olan bu meyveler sağlığımızı koruyor, bağışıklık sistemimizi kuvvetlendiriyor, bizi güzelleştiriyor, daha zinde hissetmemizi sağlıyor. İç hastalıkları uzmanı Dr. Ayça Kaya sağlık ve güzelliğin doğal kaynağı  “Süper Meyveler” için  “Sağlığımıza ve güzelliğimize özen gösterdikçe  sağlıklı bir geleceğin temeli olan sebze ve meyveler, organik gıdalar tartışmasızca hayatımızda yerini alıyor.” diyor ve “Süper Meyveler” ile ilgili bilgi veriyor. 

Günümüzde süper meyvelerin kanıtlanmış koruma özellikleri,  kullanım ve uygulamadaki çok yönlülükleri bu

MEYVE SEPETİ

Meyvelerin Faydaları Yararları

• Vücudumuzun başlıca düşmanı olan kolesterol hiçbir meyvede yoktur!
• Meyveler doğal şeker içerir, ne kadar çok meyve tüketirsek beynimizdeki sinir hücreleri de o kadar gelişir, meyve yemek hafızamızı canlandırır!
• Meyveler mükemmel lif kaynağıdır!
• Meyveler vitamin ve mineral açısından çok zengindir!
• Az kalorilidirler ve kilo aldırmazlar! (Ancak rejim sırasında kalorisi nispeten yüksek olan incir, muz ve üzümden uzak durun)
• Bol miktarda antioksidan içerirler!
• Meyveleri aç karnına yemek sindirimi kolaylaştırır!


ELMA



Kanı ve böbrekleri temizler, Cilde parlaklık ve güzellik verir, Soğuk algınlığı ve öksürüğe iyi gelir, Kolesterolü düşürür, Sindirim rahatsızlıklarının kontrol edilmesine yardım eder, Baş ağrısına iyi gelir, Yüksek tansiyonu düşürür, Kan şekerini kontrol altında tutar, Romatizma ve gut hastalığına iyi gelir, Uykusuzluğa iyi gelir, Bağırsaklardaki parazitlerin dökülmesini sağlar; (1 adet Elma=63 kalori)

Elma: Sulak yerlerde yetişir. Amasya ilinde çok ünlüdür. Baş ağrısına iyi gelir, kan şekerini kontrol altında tutar, bağırsaklardaki parazitlerin dökülmesini sağlar. Armut ile birlikte yenilirse kabızlığı çözer. İçeriğinde B3 vitamini, karbonhidrat, potasyum, lif ve pektin bulunur.



MEYVELERİN YARARLARI

Meyve tüketiminin hafızayı canlandırdığı ve sinir hücrelerini geliştirdiği bildirildi.

Vücudun başlıca düşmanı olan kolesterolün hiçbir meyvede olmadığını belirten uzmanlar, “Meyveler doğal şeker içerir, ne kadar çok meyve tüketirsek beynimizdeki sinir hücreleri de o kadar gelişir, meyve yemek hafızamızı canlandırır” dediler.

Meyvelerin mükemmel lif kaynağı olduğunu kaydeden uzmanlar, “Meyveler vitamin ve mineral açısından çok zengindir. Az kalorilidirler ve kilo aldırmazlar. Ancak rejim sırasında kalorisi nispeten yüksek olan incir, muz ve üzümden uzak durun. Bol miktarda antioksidan içerirler. Meyveleri aç karnına yemek sindirimi kolaylaştırır” diye konuştular.

ANANAS

Bakteri ve parazitlerle savaşmaya yarar, Sindirimi kolaylaştırır, İltihaplanma riskini azaltmada ve yaraların hızla iyileşmesini sağlamada etkilidir. (1 kalın dilim Ananas=43 kalori)

İçeriğinde A ve C vitamini ile potasyum, kalsiyum, magnezyum ve fosfor bulunur. Bakteri ve parazitlerle savaşmakta çok etkili bir meyvedir. İltihaplanma riskini azaltır. Yaraların hızla iyileşmesini sağlar.